F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon / FEAR
Posted by Unknown
Posted on 4:03 PM
with No comments
F.E.A.R. (First Encounter Assault Recon) to nazwa elitarnej jednostki do zadań specjalnych, wkraczająca do akcji wszędzie tam, gdzie regularna armia, a nawet komandosi są bezradni wobec poczynań terrorystów. Gracz wciela się w członka tego oddziału i wyrusza z misją powstrzymania Paxtona Fettela – maniakalnego przywódcy sklonowanych żołnierzy, nad którymi sprawuje kontrolę telepatyczną. Wyeliminowanie jednego człowieka powstrzyma wrogów od dalszego działania, dlatego Fettel staje się głównym celem osamotnionego członka F.E.A.R.
F.E.A.R. to klasyczna strzelanina, w której akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby. Program zadebiutował najpierw w wersji na PC i odniósł spory sukces. Kilka miesięcy później koncern Vivendi Games podjął decyzję o stworzeniu konwersji na konsolę Xbox 360. Jej przygotowaniem zajęła się firma Day 1 Studios. Biorąc pod uwagę wysokiej klasy oprawę audiowizualną pierwowzoru, zaawansowaną inteligencję komputerowych przeciwników oraz żywiołową akcję, można powiedzieć, że ta sztuka udała się jej w stu procentach.
W F.E.A.R. oprócz solidnej dawki strzelania, czeka nas również konfrontacja ze zjawiskami paranormalnymi. Szybko okazuje się, że Fettel jest częścią jakiegoś dziwnego eksperymentu, przeprowadzonego przez korporację Armacham. Dodatkowo w centrum wydarzeń pojawia się mała dziewczynka o imieniu Alma, która dysponuje niszczycielską mocą. Dręczony koszmarnymi wizjami gracz krok po kroku odkrywa elementy ponurej układanki, która składa się na fabułę programu.
W walce z przeciwnikami agent F.E.A.R. skorzysta z bogatego arsenału środków zagłady. Pistolety, karabiny maszynowe, granaty, miny i zdalnie detonowane ładunki wybuchowe należą do jego wyposażenia standardowego. Oprócz tego w pokonywanych kompleksach odnajdziemy bardziej finezyjne narzędzia: wyrzutnię rakiet, miotacz cząsteczek oraz ogromne działo, zdzierające z każdym uderzeniem tynk ze ścian. Dużą pomocą w walce z wrogiem będzie też specjalna umiejętność głównego bohatera (SloMo), która powoduje, że może on poruszać się szybciej od swoich przeciwników. Wśród tych ostatnich znajdziemy nie tylko zwykłych żołnierzy i komandosów, ale również olbrzymie roboty (mechy).
0 comments:
Post a Comment
you looking game ? ask for it.